بازدید رایگان به مناسبت روز وقف و هشتاد و دومین سال‌روز وقف کتابخانه و ملی ملک

نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران، با مجموعه‌ای بزرگ از تالارها و نمایشگاه‌های موزه‌ای، به مناسبت ۲۷ صفر ۱۴۴۱ قمری، روز وقف، همچنین فرارسیدن هشتاد و دومین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک، در روزهای شنبه و دوشنبه چهارم و ششم آبان ۱۳۹۸ خورشیدی به رایگان از دوستداران آثار تاریخی و موزه‌ای میزبانی می‌کند.

بازدید رایگان به مناسبت روز وقف و هشتاد و دومین سال‌روز وقف کتابخانه و ملی ملک

نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران، شنبه و دوشنبه 4 و 6 آبان، در انتظار گردشگران برای پاس‌داشت آیین تاریخی نیکوکاری

بازدید رایگان به مناسبت روز وقف و هشتاد و دومین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک

نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران، با مجموعه‌ای بزرگ از تالارها و نمایشگاه‌های موزه‌ای، به مناسبت 27 صفر 1441 قمری، روز وقف، همچنین فرارسیدن هشتاد و دومین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک، در روزهای شنبه و دوشنبه چهارم و ششم آبان 1398 خورشیدی به رایگان از دوستداران آثار تاریخی و موزه‌ای میزبانی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، روز وقف که در ایران سرآغاز هفته گرامی‌داشت آیین وقف به شمار می‌آید، فرصتی مناسب و درخور برای بازدید از موزه‌ها و مراکز وقفی فرهنگی و تاریخی به شمار می‌آید. از همین‌رو، میزبانی شایسته از دوستداران فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی در چنین زمان‌هایی، از اهداف بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران است. دو روز پس از این مناسبت فرهنگی همچنین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک فرامی‌رسد. کتابخانه و موزه ملی ملک در ششم آبان 1398 خورشیدی به هشتاد و دومین سال‌روز وقف خود می‌رسد؛ حاج حسین آقا ملک، فرهنگ‌دوست و زمین‌دار بزرگ تاریخ معاصر ایران، در ششم آبان 1316 خورشیدی گنجینه‌ای بی‌همتا از نسخه‌های خطی و آثار تاریخی را که از ثروت موروثی پدری فراهم آورده بود، بر آستان قدس رضوی وقف کرد و وقف‌نامه‌ای استوار بر آن نوشت. موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با فرارسیدن این دو مناسبت، از دوستداران فرهنگ و هنر و گردشگران رایگان میزبانی می‌کند. علاقه‌مندان و دوستداران فرهنگ و هنر از این‌رو می‌توانند در روزهای شنبه و دوشنبه چهارم و ششم آبان 1398 خورشیدی به مناسبت روز وقف و فرارسیدن هشتاد و دومین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک به رایگان از کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه متعلق به آستان قدس رضوی به نشانی «میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» بازدید کنند. ساعت بازدید از این مجموعه، هر روز از شنبه تا پنج‌شنبه از 8:30 تا 16:15 (پنج‌شنبه تا 15:15) است.

برچسب‌ها:

نظر شما: