تالار جدید موزه‌ای «ماه هشتم» در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد

تالار موزه‌ای «ماه هشتم» با نمایش گزیده آثار مرتبط با حضرت امام رضا علیه‌السلام در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک، در روز سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ به مناسبت دهه کرامت گشایش می‌یابد.

تالار جدید موزه‌ای «ماه هشتم» در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد

هم‌زمان با آیین جشن میلاد امام رضا علیه‌السلام و اختتامیه برنامه‌های دهه کرامت

تالار جدید موزه‌ای «ماه هشتم» در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد

تالار موزه‌ای «ماه هشتم» با نمایش گزیده آثار مرتبط با حضرت امام رضا علیه‌السلام در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک، در روز سه‌شنبه 9 خرداد 1402 به مناسبت دهه کرامت گشایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، این تالار موزه‌ای گزیده‌ای از آثار تاریخی این گنجینه را دربرمی‌گیرد. سکه ولایت‌عهدی حضرت امام رضا علیه‌السلام، تمبرها و سکه‌های یادبود در پاس‌داشت جایگاه آن امام هُمام، نسخه‌های خطی در پیوند با حضرت ثامن‌الحجج (ع) همچون «زیارت»، «الدعاء»، «عیون اخبار الرضا علیه‌السلام»، تابلوی نقاشی قهوه‌خانه‌ای «حدیث سلسله الذهب» از آثار به نمایش‌درآمده تالار موزه‌ای «ماه هشتم»‌اند.

بخشی از این نمایشگاه به جریان سفر حضرت امام رضا علیه‌السلام از مدینه به مرو اختصاص دارد. دوستداران تاریخ و فرهنگ در این بخش می‌توانند آگاهی‌های سودمند تاریخی از مسیر سفر ایشان و قدم‌گاه‌های آن حضرت در شهرهای گوناگون ایران به دست آورند.

اسناد، تصویرها و آگاهی‌هایی درباره پیوند و ارادت حاج حسین آقا ملک به بارگاه حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام، ارایه نمایش زیارت آنلاین و فیلم‌های مستند با موضوع زیارت و هجرت امام رضا علیه‌السلام به همراه نمایش اسناد و تومار موقوفه‌های آستان قدس رضوی در کنار تابلوهای خوش‌نویسی با موضوع عالم آل محمد علیه‌السلام، از دیگر بخش‌های این تالار نوبنیاد موزه‌ای به شمار می‌آید.

تالار موزه‌ای «ماه هشتم» هم‌زمان با برپایی آیین جشن گرامی‌داشت میلاد امام رضا علیه‌السلام در روز سه‌شنبه 9 خرداد 1402 از ساعت 17 در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ، هنر و معنویت را به حضور در برنامه‌های این جشن، همچنین آیین گشایش تالار فرامی‌خواند. دوستداران حضور در این آیین معنوی، حضور خود را تا به شماره تلفن 09385441327 (در پیام‌رسان‌ها) پیامک کنند. این جشن در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما: