سخنرانی سیدمحمد بهشتی، بهمن نامور مطلق، اسماعیل بنی‌اردلان و ناصر فکوهی درباره موزه و گفتمان‌های اجتماعی

کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده هنر دانشگاه هنر، سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» را با سخنرانی کارشناسان و صاحب‌نظرانی برجسته در حوزه‌های جامعه‌شناسی، هنر، انسان‌شناسی و میراث فرهنگی همچون سیدمحمد بهشتی، بهمن نامور مطلق، اسماعیل بنی‌اردلان و ناصر فکوهی، در اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۵ خورشیدی در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران برگزار می‌کنند.

سخنرانی سیدمحمد بهشتی، بهمن نامور مطلق، اسماعیل بنی‌اردلان و ناصر فکوهی درباره موزه و گفتمان‌های اجتماعی

همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده هنر دانشگاه هنر در برگزاری سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی»

سخنرانی سیدمحمد بهشتی، بهمن نامور مطلق، اسماعیل بنی‌اردلان و ناصر فکوهی درباره موزه و گفتمان‌های اجتماعی

کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده هنر دانشگاه هنر، سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» را با سخنرانی کارشناسان و صاحب‌نظرانی برجسته در حوزه‌های جامعه‌شناسی، هنر، انسان‌شناسی و میراث فرهنگی همچون سیدمحمد بهشتی، بهمن نامور مطلق، اسماعیل بنی‌اردلان و ناصر فکوهی، در اردیبهشت و خرداد 1395 خورشیدی در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران برگزار می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» سه نشست را دربرمی‌گیرد. در نشست نخست که روز دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 خورشیدی ساعت 16 برگزار خواهد شد، سیدمحمد بهشتی با موضوع «موزه و جامعه»، مریم دشتی‌زاده با موضوع «موزه‌شناسی نوین و مفصل‌بندی هویت‌های جدید» و میثم یزدی با موضوع «جایگاه پیچیده موزه‌های هنر اسلامی در نظام‌های گفتمانی معاصر» سخنرانی خواهند کرد.

دومین نشست از سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» در روز دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 خورشیدی ساعت 16 با سخنرانی‌های بهمن نامور مطلق درباره «موزه‌های هنر اسلامی از منظر بینامتنیت و ترامتنیت»، اسماعیل بنی‌اردلان با موضوع «مواجهه معرفت‌شناختی با موزه‌های هنر اسلامی» و محمدرضا مریدی با موضوع «چه کسی موزه می‌رود؟ موزه در گفتمان‌های فرهنگی ایران» شکل می‌گیرد.

سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» در روز دوشنبه 3 خرداد 1395 خورشیدی ساعت 16، آخرین جلسه خود را از سرمی‌گذراند. در نشست سوم، ناصر فکوهی در «نقد موزه‌داری عصر صنعتی و چشم‌اندازهای موزه‌های پایدار» سخن خواهد راند. «موزه ملی در سیر تحول گفتمانی» و «سیر تحول گفتمانی موزه در ایران»، موضوع‌های سخنرانی‌های مهدی کشاورز افشار و رضا دبیری‌نژاد در این نشست خواهد بود.

سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده هنر دانشگاه هنر در سالن همایش‌های کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، میدان مشق» برگزار خواهد شد.

کتابخانه و موزه ملی ملک از همه دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی دعوت می‌کند با حضور در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، از موضوع‌های مطرح شده در سخنرانی‌ها بهره ببرند.

نظر شما: