اداره کتابخانه و موزه ملی ملک برای یک روز به دوستداران‌اش سپرده می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک برآن است در چارچوب اندیشه مترقی حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف این گنجینه در تعلق آن به همه ملت ایران و نیز پیرو اقدامات حامیانه و نیک‌اندیشانه آستان قدس رضوی در گسترش این موقوفه، هم‌زمان با فرارسیدن سال‌روز میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) و به مناسبت برگزاری این آیین گرامی‌داشت در روز پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ خورشیدی، یک روز، اداره بخش‌هایی از این موسسه را به دوستداران کتابخانه و موزه ملی ملک بسپارد.

اداره کتابخانه و موزه ملی ملک برای یک روز به دوستداران‌اش سپرده می‌شود

به مناسبت آیین گرامی‌داشت میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران

اداره کتابخانه و موزه ملی ملک برای یک روز به دوستداران‌اش سپرده می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک برآن است در چارچوب اندیشه مترقی حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف این گنجینه در تعلق آن به همه ملت ایران و نیز پیرو اقدامات حامیانه و نیک‌اندیشانه آستان قدس رضوی در گسترش این موقوفه، هم‌زمان با فرارسیدن سال‌روز میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) و به مناسبت برگزاری این آیین گرامی‌داشت در روز پنج‌شنبه 25 آذر 1395 خورشیدی، یک روز، اداره بخش‌هایی از این موسسه را به دوستداران کتابخانه و موزه ملی ملک بسپارد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، این گنجینه، آنگونه که حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف بزرگوار این گنجینه در وقف‌نامه خویش به سال 1316 خورشیدی تصریح کرده، به همه ملت ایران متعلق است. این گنجینه کهن، همچنین بر اساس سفارش واقف مکلف است هشت آیین مذهبی را در سال برگزار کند. این آیین‌های وقف‌نامه‌ای، هفت جشن میلاد پنج تن آل عبا، میلاد امام رضا «علیه‌السلام» و مبعث پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله را به همراه سوگواری سیدالشهدا علیه‌السلام در محرم دربرمی‌گیرند.

برگزاری آیین‌ها به ویژه جشن‌ها، در هشت سال گذشته همواره فرصت‌هایی فرهنگی و معنوی به متولیان این گنجینه واگذار کرده است تا در سایه پشتیبانی‌های توسعه‌گرایانه و فرهنگ‌دوستانه آستان قدس رضوی، نیت‌های واقف در زمینه گسترش و توسعه فرهنگ، علم و دانش را مورد توجه جامعه قرار دهند. فعالیت‌های تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی از جمله نمایشگاه‌ها، نشست‌های تخصصی و پژوهشی، کارگاه‌های عملی در حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی و رونمایی از کتاب‌های منتشر شده در این حوزه و سخنرانی‌های بزرگان علم و فرهنگ و هنر این سرزمین، از جمله برنامه‌های این آیین‌های گرامی‌داشت به شمار می‌آید.

کتابخانه و موزه ملی ملک، هم‌زمان با یکصد و هفدهمین سال شکل‌گیریِ اندیشه ایجاد این گنجینه و هفتاد و نهمین سالگرد وقف آن بر آستان قدس رضوی، دوستداران این گنجینه وقفی را فرامی‌خواند چنانچه تمایل و برنامه‌ای برای همراهی در این برنامه داوطلبانه دارند، پیشنهادهای خود را در گستره فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی به ویژه حوزه‌هایی چون راهنمایی موزه، کتابداری و دیگر تخصص‌ها و مهارت‌های مرتبط با این گستره تا پایان ساعت اداری روز یک‌شنبه 21 آذر 1395 خورشیدی در تماس با شماره تلفن 66751291 (روابط عمومی) یا به نشانی info@malekmuseum.org اعلام دارند.

نظر شما: