درگذشت وارسته‌ای که سالک راه حق بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم ربانی و عارف بالله مرحوم مغفور حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن آقای پهلوانی تهرانی را تسلیت گفتند. این روحانی نیک‌نام و امین، در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ خورشیدی سال‌ها مسوولیت بخش کتابخانه و نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک را برعهده داشت.

درگذشت وارسته‌ای که سالک راه حق بود

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن پهلوانی

درگذشت وارسته‌ای که سالک راه حق بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم ربانی و عارف بالله مرحوم مغفور حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن آقای پهلوانی تهرانی را تسلیت گفتند. این روحانی نیک‌نام و امین، در دهه‌های 60 و 70 خورشیدی سال‌ها مسوولیت بخش کتابخانه و نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک را برعهده داشت.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، در پیام تسلیت رهبر انقلاب برای درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن پهلوانی تهرانی چنین آمده است «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم؛ با تأسف بسیار خبر درگذشت عالم ربانی و عارف بالله مرحوم مغفور حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن آقای پهلوانی تهرانی را دریافت کردم. ایشان از وارستگانی بود که عمری با سلوک در راه حق به سر برده و زلال معرفت از دست بزرگانی همچون مرحومان علامه طباطبائی و انصاری همدانی گرفته و سراسر عمر نورانی خود را به طهارت و تقوا و پارسائی گذرانیده بود. رحمت و رضوان خدا بر او باد. به همه‌ی بازماندگان گرامی و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم و خودرا در غم آنان شریک میدانم».

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن پهلوانی تهرانی، از شاگردان مرحوم انصاری همدانی به شمار می‌آمد. آن زنده‌یاد سالیان بسیار مسوولیت نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک را امانت‌دارانه و دلسوزانه برعهده داشت. مجلس ترحیم این عالم ربانی در روز چهارشنبه 10 خرداد 1396 خورشیدی از ساعت 17:30 تا 19 در مسجد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا به نشانی «میدان شهدا، خیابان 17 شهریور، خیابان شهید قادری (سقاباشی)» برگزار خواهد شد.

نظر شما: