نام‌نویسی دوره‌های جدید آموزشی در حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی/ به پیوست جدول دوره‌های تابستان

دومین مرحله از دوره‌های آموزشی هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی کتابخانه و موزه ملی ملک در سال ۱۳۹۶ خورشیدی با تمرکز بر چهار بخش «هنر دوران اسلامی (دوره صفویه)»، «کلیات هنر»، «دوخت سنتی» و «نقاشی»، در ۹ عنوان آموزشی از میانه‌های تیر آغاز می‌شود.

نام‌نویسی دوره‌های جدید آموزشی در حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی/ به پیوست جدول دوره‌های تابستان

دومین مرحله دوره‌های آموزشی کتابخانه و موزه ملی ملک در سال 1396 خورشیدی در چهار سرفصل آغاز می‌شود

نام‌نویسی دوره‌های جدید آموزشی در حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی/ به پیوست جدول دوره‌های تابستان

دومین مرحله از دوره‌های آموزشی هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی کتابخانه و موزه ملی ملک در سال 1396 خورشیدی با تمرکز بر چهار بخش «هنر دوران اسلامی (دوره صفویه)»، «کلیات هنر»، «دوخت سنتی» و «نقاشی»، در 9 عنوان آموزشی از میانه‌های تیر آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مرکز آموزش موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، همچون سال‌های گذشته، برای دوره‌های جدید آموزش هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی در فصل تابستان نام‌نویسی می‌کند. دوره‌های آموزشی «نقوش گره‌چینی دوره صفوی در هنرهای سنتی»، «سیر نظری آرایه‌های تزیینی نسخ خطی در دوره صفوی»، «بررسی شیوه تذهیب دوره صفوی» و «تشریح تحول مکتب خوش‌نویسی دوره صفوی (سبک میرعماد)» در سرفصل «هنر دوران اسلامی (دوره صفویه)» برگزار خواهد شد. سرفصل کلیات هنر با یک دوره آموزشی با عنوان «تحلیل گفتمان هنر» زمینه‌ای مناسب برای آشنایی هنرجویان با گفتمان‌های هنری به شمار می‌آید. دو دوره «آشنایی با دوخت‌های مقدماتی و سنتی ایران» و «پَته‌دوزی» در سرفصل «دوخت سنتی» شیفتگان این بخش جذاب از هنر دیرینه ایرانیان را به سوی خود می‌کشاند. سرانجام در سرفصل نقاشی، دوستداران این هنر می‌توانند در دو دوره آموزشی «نقاشی پشت شیشه و آینه» و «نقاشی ایرانی (طراحی، آبرنگ و ...)» آموزش‌های تکنیکی را فرابگیرند.

مرکز آموزش هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی در کتابخانه و موزه ملی ملک، در این مرحله تازه از دوره‌های آموزشی خود همچون گذشته از استادان بنام و برجسته در هر حوزه، کسانی چون سعید شکوری، مجید فداییان، حسین تنکابنی، امید بناکار شیرازی، دکتر مصطفی مهرآیین، شهین پزشکی، فاطمه سیدی، مهرنوش بشارت و شکوفه جعفری بهره جسته است.

این دوره‌های آموزشی در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» برگزار می‌شود.

دوستداران و علاقه‌مندان حضور در این دوره‌های آموزشی و نام‌نویسی، پس از مشاهده جدول دوره‌های آموزشی و آگاهی از جزییات دوره‌ها، می‌توانند با شماره تلفن 66700878 (حوزه پژوهش و آموزش) تماس بگیرند یا حضوری به این بخش مراجعه کنند. همچنین این امکان وجود دارد که نام و نام خانوادگی و شماره تلفن تماس خود را به ایمیل amoozesh@malekmuseum.org بفرستند تا با آن‌ها تماس گرفته شود.

نظر شما: