سروهای ایرانی از کتابخانه و موزه ملی ملک به موزه اقوام گرمسار رفتند

نمایشگاه «سروستان؛ نقش سرو در فرهنگ ایرانی» از مجموعه بسته‌های نمایشگاهی کتابخانه و موزه ملی ملک، روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ خورشیدی در موزه اقوام گرمسار گشایش یافت.

سروهای ایرانی از کتابخانه و موزه ملی ملک به موزه اقوام گرمسار رفتند

نمایشگاه «سروستان؛ نقش سرو در فرهنگ ایرانی» در استان سمنان گشایش یافت

سروهای ایرانی از کتابخانه و موزه ملی ملک به موزه اقوام گرمسار رفتند

نمایشگاه «سروستان؛ نقش سرو در فرهنگ ایرانی» از مجموعه بسته‌های نمایشگاهی کتابخانه و موزه ملی ملک، روز سه‌شنبه 17 بهمن 1396 خورشیدی در موزه اقوام گرمسار گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، نمایشگاه «سروستان؛ نقش سرو در فرهنگ ایرانی، مجموعه‌ای از تصویرهای آثار نفیس کتابخانه و موزه ملی ملک؛ موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی، را دربرمی‌گیرد که نقشی از سرو در خود دارند. این نمایشگاه که به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و هم‌زمان با طرح ریحانه (از ایام فاطمیه تا ولادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها) آستان قدس رضوی برپا شده است، تا پایان سال 1396 از دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی، در شهر گرمسار میزبانی می‌کند. این نمایشگاه در مجموعه‌ای از 20 تابلوی زیبا، نقش درخت سرو را در فرهنگ ایرانی در زمینه‌هایی چون تزیین قرآن مجید، فلزکاری، قالی‌بافی، پارچه‌ها و بافته‌ها، نسخه‌های خطی، چاپ سنگی و نگارگری به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه «سروستان؛ نقش سرو در فرهنگ ایرانی»، دستاورد پژوهشی در کتابخانه و موزه ملی ملک است که در طراحی و برپایی آن از پاره‌ای منابع این گنجینه تاریخی و هنری نیز بهره گرفته شده است. این نمایشگاه، که جلوه‌های حضور درخت سرو را در بخش‌های گوناگون فرهنگ ایرانی به نمایش می‌گذارد، از روز سه‌شنبه 17 بهمن 1396 خورشیدی در موزه اقوام گرمسار به نشانی «میدان امام خمینی(ره)، بلوار آیت‌الله کاشانی، خیابان سلمان فارسی، کوچه شهید حسین فیصلی» گشایش یافته و تا پایان سال 1396 خورشیدی در این مکان فرهنگی- تاریخی برپا خواهد بود. تابلوهای این نمایشگاه با تاکید بر نقش سرو در فرهنگ و هنر ایرانی، دگرگونی‌های آن را در گذر زمان بررسی می‌کند. درخت سرو از میان دیگر گونه‌های درختان بیش‌ترین جلوه را در فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی داشته است. با نگاهی به آثار متنوع موجود در کتابخانه و موزه ملی ملک می‌توان نقش‌هایی گوناگون از این درخت شگفت‌انگیز را به تماشا نشست.

برچسب‌ها:

نظر شما: