نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» (نسخه‌های خطی زنان در تاریخ ایران) گشایش یافت

نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» دربرگیرنده نسخه‌های خطی تالیف زنان یا با موضوعِ زنان در تاریخ ایران، از مجموعه برنامه‌های فرهنگی هنری کتابخانه و موزه ملی ملک از شهادت تا ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، در روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ خورشیدی گشایش یافت.

نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» (نسخه‌های خطی زنان در تاریخ ایران) گشایش یافت

برنامه‌های فرهنگی هنری کتابخانه و موزه ملی ملک، از شهادت تا ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها

نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» (نسخه‌های خطی زنان در تاریخ ایران) گشایش یافت

نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» دربرگیرنده نسخه‌های خطی تالیف زنان یا با موضوعِ زنان در تاریخ ایران، از مجموعه برنامه‌های فرهنگی هنری کتابخانه و موزه ملی ملک از شهادت تا ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، در روز سه‌شنبه 26 بهمن 1395 خورشیدی گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، آستان قدس رضوی، نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» تصویری جذاب از کنش‌های اجتماعی زنان ایرانی را در زمینه تالیف کتاب‌هایی ارزشمند در گستره فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی به نمایش می‌گذارد. همچنین برخی کوشش‌های نویسندگان مرد را در تالیف کتاب‌هایی با موضوع زنان دربرمی‌گیرد.

کتاب‌ها و نسخه‌هایی همچون دعای صباح و الدعا، آداب معاشرت نسوان، حواء امروز، نامه دختر فتحعلی شاه به دختر پادشاه انگلستان، نجات المسلمات، سبع المثانی- مظفرنامه (سرگذشت‌نامه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها)، اندرزنامه‌ها و کلمات قصار، روایت در بیان عشق خدیجه علیهاالسلام و نکاح پیغمبر صلی‌الله علیه و آله و سلم، زنان‌نامه، همچنین نشریه‌هایی مانند عالم نسوان و زبان زنان، در دسته کتاب‌ها و نسخه‌های خطی و نشریات تاریخی جای می‌گیرند که در این نمایشگاه ارایه شده‌اند.

کتابخانه و موزه ملی ملک از دوستداران فرهنگ و هنر دعوت می‌کند با حضور در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی، از نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» بازدید کنند. این نمایشگاه از روز سه‌شنبه 26 بهمن 1395 گشایش یافته و تا نوروز 1396 خورشیدی پابرجا است. کتابخانه و موزه ملی ملک، یادگار وقفی حاج حسین آقا ملک، در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای گرفته است و از روز شنبه تا روز پنج‌شنبه از ساعت 8:30 تا 16:15 (پنج‌شنبه تا 15:15) به مخاطبان خدمات‌رسانی می‌کند. این موقوفه، بر اساس وقف‌نامه، روزهای جمعه و تعطیلات رسمی خدمات‌رسانی ندارد. 

نظر شما: