نهمین جشنواره ماه هشتم، سوم مرداد 1396 در کتابخانه و موزه ملی ملک آغاز می‌شود

نهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم، هم‌زمان با هشتاد سالگی وقف کتابخانه و موزه ملی ملک، به مناسبت آغاز دهه کرامت، از سوم تا سیزدهم مرداد ۱۳۹۶ خورشیدی، با برنامه‌های گوناگون تخصصی و عمومی در گستره فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی، در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره ماه هشتم، سوم مرداد 1396 در کتابخانه و موزه ملی ملک آغاز می‌شود

گشایش تالارهای جدید موزه‌ای و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، هم‌زمان با 80 سالگی نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران

نهمین جشنواره ماه هشتم، سوم مرداد 1396 در کتابخانه و موزه ملی ملک آغاز می‌شود

نهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم، هم‌زمان با هشتاد سالگی وقف کتابخانه و موزه ملی ملک، به مناسبت آغاز دهه کرامت، از سوم تا سیزدهم مرداد 1396 خورشیدی، با برنامه‌های گوناگون تخصصی و عمومی در گستره فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی، در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، هر ساله دهه کرامت را در قالب جشنواره‌ای فرهنگی- هنری با نام ماه هشتم با برنامه‌هایی گوناگون در دو حوزه تخصصی موزه‌داری و کتاب‌داری و آموزش‌های تخصصی در گستره فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی گرامی داشته، خدمات گوناگون فرهنگی و هنری به دوستداران فرهنگ و تمدن ایران و اسلام عرضه می‌کند. نهمین جشنواره ماه هشتم، از 3 تا 13 مرداد 1396 خورشیدی برپا می‌شود.

گشایش دو تالار جدید موزه‌ای، نمایشگاه آثار تاریخی و کتاب های مربوط به حضرت امام رضا علیه‌السلام، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های علوم اسلامی، وقف، تاریخ و فرهنگ، کارگاه‌های آموزشی در گستره فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی، تورهای ویژه وقف‌گردی و صحنه و پشت صحنه موزه، رونمایی کتاب، نمایشگاه‌های سیار در منطقه‌های محروم ایران و مرکز همگانی و آموزشی تهران، کارگاه‌های تخصصی کودکان و نوجوانان ویژه کودکان محروم، مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره در سال 1396 خورشیدی به شمار می‌آمد. برنامه محوری این جشنواره در سال 1396 خورشیدی، گشایش دو تالار جدید موزه‌ای در کتابخانه و موزه ملی ملک خواهد بود که فرصتی مناسب برای به نمایش‌گذاشتن آثار جدید موزه‌ای بر اساس استانداردهای روزآمد موزه‌داری خواهد بود. آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا علیه‌السلام نیز به عنوان یکی از جشن‌های وقف‌نامه‌ای کتابخانه و موزه ملی ملک، پایان‌بخشی بر برنامه‌های نهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران خواهد بود.

کتابخانه و موزه ملی ملک از همه دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی دعوت می‌کند، در دهه کرامت 1396 خورشیدی با حضور در این گنجینه وقفی به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد»، از برنامه‌های گوناگون فرهنگی به ویژه نمایشگاه‌ها، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی بهره بگیرند. کتابخانه و موزه ملی ملک، جزییات برنامه‌های یادشده را در روزهای آینده اعلام می‌کند.

نظر شما: