بازدید از پشت صحنه‌های جذاب یک کتابخانه و موزه 80 ساله

چهارمین مرحله تور ویژه گردشگری «یک روز میهمانی در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ صحنه و پشت صحنه»، با برگزاری نهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران، هم‌زمان با هشتادمین سال وقف این گنجینه بزرگ، در تاریخ‌های ۷، ۹ و ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ خورشیدی برگزار می‌شود. درهای پشت صحنه موزه ملی ملک، در این برنامه جذاب و متفاوت، به مناسبت فرارسیدن جشن‌های میلاد امام رضا علیه‌السلام و دهه کرامت برای میهمانان و گردشگران این تور گشوده خواهد شد تا از مکان‌های این گنجینه بزرگ بازدید کنند. کتابخانه و موزه ملی ملک بدین‌ترتیب افتخار می‌یابد در هشتادمین سالگرد وقف خود، میزبان دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی باشد.

بازدید از پشت صحنه‌های جذاب یک کتابخانه و موزه 80 ساله

گام به گام با نهمین جشنواره ماه هشتم در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران؛ تور «یک روز میهمانی در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ صحنه و پشت صحنه»

بازدید از پشت صحنه‌های جذاب یک کتابخانه و موزه 80 ساله

چهارمین مرحله تور ویژه گردشگری «یک روز میهمانی در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ صحنه و پشت صحنه»، با برگزاری نهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران، هم‌زمان با هشتادمین سال وقف این گنجینه بزرگ، در تاریخ‌های 7، 9 و 11 مرداد 1396 خورشیدی برگزار می‌شود. درهای پشت صحنه موزه ملی ملک، در این برنامه جذاب و متفاوت، به مناسبت فرارسیدن جشن‌های میلاد امام رضا علیه‌السلام و دهه کرامت برای میهمانان و گردشگران این تور گشوده خواهد شد تا از مکان‌های این گنجینه بزرگ بازدید کنند. کتابخانه و موزه ملی ملک بدین‌ترتیب افتخار می‌یابد در هشتادمین سالگرد وقف خود، میزبان دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی باشد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، تور «یک روز میهمانی در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ صحنه و پشت صحنه»، سفری در راه‌روهای زمان است؛ درهای پشت صحنه کتابخانه و موزه ملی ملک به این مناسبت و در چهارمین سال پیاپی، بر میهمانان گرامی گشوده می‌شود تا از آن بازدید کنند. کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران خود را فرامی‌خواند در تالارهای موزه‌ای، کتابخانه‌ای و بخش‌های نادیده این گنجینه پای گذارده، زیبایی‌های تاریخ و فرهنگ این سرزمین را ببینید و بشنوید. «یک خاطره»، یادگاری از گشت‌وگذار در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی خواهد بود؛ خاطره‌ای ماندگار از قصه‌های زندگی آدم‌ها و تاریخ، رویدادها و تلخ و شیرینی روزهای سپری‌شده بر اشیایی که در گذر زمان، تاریخ را درنوردیده و به امروز رسیده‌اند. میهمانی ما از سردر باغ ملی آغاز شده، در کنار «سرو دوست» در کتابخانه و موزه ملی ملک پایان می‌یابد. این تور، میهمانان خود را به گذشته می‌برد؛ آغاز آن به سال‌های میانی دهه 1310 بازمی‌گردد، دقیقا هشتاد سال پیش آبان سال 1316 خورشیدی! زمانی که حاج حسین آقا ملک برآن شد کتابخانه و موزه پرآوازه‌اش را بر آستان مبارک و بارگاه آسمانی امام رضا علیه‌السلام وقف کند.

ما در این سفر نیم‌روزه، شما را دعوت می‌کنیم در یک همراهی دوستانه با بخت و اقبال خود به سفری پرماجرا بیایید؛ درهای همه بخش‌های کتابخانه و موزه، از تالارهای گوناگون تا بخش‌های مرمت، تاسیسات و اداری بر شما گشوده می‌شود؛ تنها بلیت ورود به بخش‌های گوناگون، بخت و اقبال‌تان خواهد بود. راهنمایان گردشگری و موزه، شما را در این سفر تاریخی همراهی می‌کنند تا نیم‌روزی به یادماندنی برایتان رقم بزنند. تفاوت این تور با دیگر تورها آن است که اگر گردشگران در زمان‌های عادی به این گنجینه بیایند تنها تالارها و آثار موزه‌ای را به همراه نمایشگاه‌های دوره‌ای خواهند دید. در این تور اما شما را به پشت صحنه می‌بریم. شرکت‌کنندگان تور در واقع میهمان نادیده‌های کتابخانه و موزه ملی ملک نیز خواهند بود. کتابخانه و موزه ملی ملک، از دوستداران فرهنگ، هنر و تاریخ ایرانی- اسلامی دعوت می‌کند در این مهمانی به گونه‌ای متفاوت به کتابخانه و موزه ملی ملک گام بگذارند، زیبایی‌های تاریخ ایران را ببینند، درباره آثار آن بشنوند و یک تجربه هیجان‌انگیز و متفاوت از سر بگذرانند.

تاریخ اجرای تورهای «یک روز میهمانی در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ صحنه و پشت صحنه»، روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه به تاریخ‌های 7، 9 و 11 مرداد 1396 خورشیدی از ساعت 9 تا ساعت 13 خواهد بود. هر تور، پذیرای 25 نفر خواهد بود. علاقه‌مندان به حضور در این تور می‌توانند از روز شنبه 31 تیر تا روز دوشنبه 2 مرداد 1396 خورشیدی از ساعت 9 تا 17 با شماره تلفن 09120858955 (خانم زارعی) تماس گرفته و نام خود را به عنوان میهمان تور بنویسند.

نظر شما: